Συνιστούμε

-Μην παραλείπετε το πρωινό γιατί είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας,
-Τρώτε πέντε-έξι γεύματα ημέρησίως για να ενεργοποιήτε ο μεταβολισμός σας και σε κάθε γεύμα φροντίστε να υπάρχει κάτι από κάθε βασική ομάδα τροφίμων:
Υδατάνθρακες
Οι υδατάνθρακες είναι το βασικό συστατικό στα δημητριακά, στα φρούτα, στα λαχανικά και σε άλλα φυτικής προέλευσης τρόφιμα.
Σε μια ισορροπημένη δίαιτα το 60 % των θερμίδων που καταναλώνετε πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες έχουν το πλεονέκτημα ότι αποτρέπουν τις απότομες μεταβολές του σακχάρου στο αίμα γιατί απελευθερώνουν γλυκόζη πολύ πιο αργά.
Τα επεξεργασμένα σάκχαρα όπως η ζάχαρη περιέχουν θερμίδες αλλά δεν έχουν θρεπτικά στοιχεία και γι' αυτό πρέπει να είναι περιορισμένα σε μια ισορροπημένη δίαιτα.
Λίπη
Τα λίπη είναι αναγκαία για δύο λόγους. Γιατί είναι το βασικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών και χρειάζονται για την απορρόφηση και τη μεταφορά λιποδιαλυτών βιταμινών όπως A, D, E, και K. Στην τέλεια δίαιτα το 15-20% των θερμίδων πρέπει να προέρχονται από τα λίπη και η πρώτη επιλογή πρέπει να είναι τα ακόρεστα λίπη. Το ελαιόλαδο και τα ψάρια είναι οι πιο υγιεινές πηγές λιπαρών και περιέχουν σημαντικές ποσότητες Ω3 λιπαρών.
Αντίθετα, τα βούτυρα, η μαργαρίνη, το κόκκινο κρέας και τα αυτά είναι όλα παραδείγματα κορεσμένων λιπών και πρέπει να αποφεύγονται. Η χοληστερίνη είναι επίσης ένα λίπος που βρίσκεται στα λιπαρά κρέατα και μαζί με τα υπόλοιπα κορεσμένα αυξάνει τα επίπεδα χοληστερόλης και οδηγεί στην απόφραξη αρτηριών.
Πρωτεΐνη
Η πρωτεΐνη είναι σημαντική γιατί βοηθάει στη δημιουργία κυττάρων και την επιδιόρθωση ιστών. Και όπως με το λίπος, δυστυχώς δεν μπορείτε να καταναλώσετε πάρα πολύ. Μια μπριζόλα 450 γραμμαρίων περιέχει πάνω από 200 γραμμάρια πρωτεΐνης όταν ένας άντρας 90 κιλών χρειάζεται περίπου 80 ημερησίως. Αυτό σημαίνει ότι καλύπτονται οι ανάγκες σε πρωτεΐνη για τρεις περίπου ημέρες.
Κάτι άλλο που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι η πρωτεΐνη και το λίπος πάνε μαζί στα ζωικά τρόφιμα επομένως η ισορροπημένη δίαιτα θα πρέπει να περιλαμβάνει και φυτικές πηγές πρωτεΐνης όπως όσπρια.